Sabtu, 03 Desember 2011

Doa istri untuk suaminya

Ya Allah....
Sekiranya suamiku ini adalah Pilihan Mu
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya


Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku di jalanMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan ridha atas segala perbuatannya


Sekiranya suamiku ini adalah calon penghuni SyurgaMu,
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawadhu akan perintahnya


Sekiranya suamiku ini adalah yang terbaik untukku di duniaMu,  
Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakitkan perasaannya


Sekiranya suamiku ini adalah jodoh yang di Rahmati oleh Mu,
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala sifatnya


Sekiranya suamiku tergoda dengan keindahan duniaMu,
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya


Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbaiki keadaannya


Sekiranya suamiku menyintai kesesatan, 
Mohon pandu;ah aku untuk menarik dirinya keluar dariketerlenaannya


Ya Allah, Kau Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga Yang Maha Mengampuni segala kekhilafanku
Sekiranya aku salah berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau Ridhoi


Sekiranya aku lalaidalam tanggungjawabku sebagai istri
Kau hukumlah aku di dunia tetapi bukan di akhiratMu


Sekiranya aku ingkar dan durhaka 
Berilah aku petunjukMu ke arah RahmatMu


Ya Allah, sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa RahmatMu


Ya Allah, kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cobaanMu
Jadikanlah aku istri yang disenangi suami
Bukakanlah hatimu untuk menghayati agamaMu
Bimbinglah aku menjadi istri yang soleha
Selamatkanlah hidupku di dunia dan di akherat kelak


Amin.


*sebuah catatan untuk suamiku,,,,,, 
agar selalu  ingat untuk menjalani  perintahMu dan 
menjauhi segala laranganMu

**mengutip dari sumber yang tidak diketahui

Tidak ada komentar:

Posting Komentar